Lakcímbejelentés és kapcsolódó népesség-nyilvántartási ügyek
Lakcímügyintézés
Az eljárásra vonatkozó jogszabályok
A lakcímigazolvány
A lakcímigazolvány közhitelűen igazolja a polgár személyi azonosítóját és bejelentett lakcímét. Tájékoztatás céljából a 14. életévét be nem töltött kiskorú esetében – a törvényes képviselő kérelmére – tartalmazza a törvényes képviselőinek nevét és a kiállítás időpontja szerinti telefonszámát is.
Lakcímigazolványt a lakóhely, vagy tartózkodási hely szerint illetékes okmányirodában lehet kérni. Azon a településen, ahol nem működik okmányiroda, a jegyzőnél kérelmezhető.
A lakcím bejelentése és nyilvántartása
A Magyar Köztársaság területén élő, e törvény hatálya alá tartozó polgár (Magyar Köztársaság területén élő magyar állampolgárok, a bevándorolt és letelepedett jogállású, valamint menekültként elismert személyek, a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó személyek, amennyiben a szabad mozgás és három hónapot meghaladó tartózkodási jogukat a Magyar Köztársaság területén gyakorolják, a külföldön élő, illetőleg a Magyar Köztársaság területét a külföldi letelepedés szándékával elhagyó magyar állampolgárok akkor tartoznak a törvény hatálya alá, ha kérik adataiknak a nyilvántartásba való felvételét, illetőleg meglévő adataik kezelését) köteles kiköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének, illetve tartózkodási helyének címét a települési önkormányzat jegyzőjének nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni.
A lakcímbejelentés ténye önmagában a lakás használatához fűződő, valamint egyéb vagyoni jogot nem keletkeztet és nem szüntet meg. A lakcímbejelentés ingyenes.
A lakcímkártyán szereplő lakcímek:
Tartózkodási helyet annak bejelentésétől számított öt éven belül a tartózkodási hely szerinti illetékes jegyzőnél ismét be kell jelenteni. Az ismételt bejelentés hiányában az érintett tartózkodási helye a törvény erejénél fogva megszűnik.
A lakcímbejelentés lakcímjelentő lapon történik. A lakcímjelentő lap ingyenesen beszerezhető a lakcímbejelentés helyszínén. Minden személy részére (gyermekeknek is) külön lakcímjelentő lapot kell kitölteni. A lakcím bejelentésekor a lakcímkártyát bevonjuk.
2009. június 28-tól lehetőség van arra, hogy a 14 alatti kiskorú törvényes képviselője neve és telefonszáma feltüntetést kérje a kiskorú hatósági igazolványán. A kérelmet külön adatlapon kell kérni. A név és telefonszám feltüntetésének kérése, törlése, módosítása esetében a hatósági igazolvány cseréje ingyenes. A kiskorú 18. életévének betöltése után maga kérheti a feltüntetett adatok törlését.
A lakcím bejelentéséhez a lakás tulajdonosának, haszonélvezőjének, vagy a lakás használatára egyéb jogcímen jogosultnak a hozzájárulása szükséges.
Ügyfélfogadás lakcímbejelentéshez:
Hétfő: 8.00 – 12.00
Szerda: 8.00 – 12.00, 12.30 – 17.30
Péntek: 8.00 – 11.00
Ügyfélfogadás helye:
2337 Délegyháza Árpád u. 8., 7-es számú szoba
Időpontfoglalás ügyintézésre:
24/542-155/7-es mellék
e-mail: igazgatas@delegyhaza.hu
A lakcímbejelentéshez a következők szükségesek:
Lakcímkártya kiadása:
Fizetendő illetékek
Illetékmentes:
Ha személyazonosító igazolvány kiadása, vagy lakcímváltozás, illetve –a 14. életévét be nem töltött kiskorú esetén – törvényes képviselő kérelmére feltüntethető adatváltozás esetén
Az illeték megfizetése:
Készpénz-átutalási megbízással ( csekkel) a helyszínen. A csekk beszerezhető ( Magyar Államkincstár Eljárási Illeték Bevételi Számla) bármely postahivatalban, vagy
Házszámváltozással kapcsolatos teendők ellátása
Szükséges iratok:
Lakó- és tartózkodási hely érvénytelenítése vagy fiktívvé nyilvánítása
Szükséges iratok:
© 2025 Délegyháza Önkormányzat. Minden jog fenntartva.